lørdag 20. juni 2009

Oslo!

Da har man altså kommet seg til Oslo. Jeg ble noe forsinket, da flyet som kom fra Oslo hadde krasjet med noen fugler og derfor måtte inspiseres ekstra før avgang. Jeg rakk akkurat flytoget og kom meg til National. Derfra fant jeg faktisk veien, gjennom Slottsparken og ut i Parkveien, helt alene. Hvorfor Parkveien? Jo, det er der Lorrys ligger, Parkveien 2 for å være nøyaktig. Et hyggelig sted med 120 ølsorter. Hvorfor øl, så tidlig? Slantefest i whiskylaget på torsdag, jeg trenger vel ikke si så mye mer?

Min hyggelige vert hadde truet med at hun måtte jobbe overtid, men det slapp hun faktisk, slik at hun kom og plukka meg opp i riktig tid. Jeg rakk å konsumere en halv Orval før hun dukket opp. Vi gikk de 5 minuttene opp til henne, dumpa stasjet mitt og forsåvidt stasjet hennes og dro ned på ICA for å handle. Spekemat! Vi dro innom Bruno ... seriøst, jeg har faktisk ikke ord. Bruno var fantastisk. Da vi åpnet døra for å gå inn så strømmet de herligste dufter mot oss. Det ble med en del sjokolade for å si det enkelt, ja Bruno er sjokolademaker. Da vi skulle komme oss hjemover så hadde himmelen åpnet seg over Oslo by, for å si det enkelt så var det som en vegg av regn der ute. Bruno, eller den fyren som jobba der - hvem nå det enn var ... han snakket fransk og engelsk, hadde noen problemer med norsk, eller kanskje det bare var trøndersken min han slet med? Anyhow, denne fyren i svart frakk foreslo at vi skulle prøve sjokoladen hans, det vil si, den varme sjokoladen. Den kan på det varmeste anbefales! Jeg har aldri i mitt 28-årige liv smakt noe liknende, noe som gjorde at det virket lovende å smake på den kalde sjokoladen litt senere på kvelden.

Selv om det ikke ble helt oppholds så måtte vi komme oss hjem, mest fordi begge to hold på å svime av sult. Hun vasket litt kjøkken mens jeg holdt henne med selskap. Når det så kom til mekking av mat så var vi to om det. Jeg laget salat av jordbær, vannmelon, salat og hakket basilikum. Hun laget cous-cous med, hvitløk, ristede pinjekjerner, fetaost, basilikum og vårløk.

Deretter så flyttet vi oss inn i sofaen og stappet oss gode og mette. Etter middagen bar vi ned litt søppel og slappet av med intet mindre enn to filmer. Til slutt så holdt begge to på å sovne på sofaen, så da var det på tide å legge seg. Jeg må si at denne sofaen er bedre å sove på enn Jørgens sofa, men jeg har ikke sovet all verden i natt. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har stort sett ligget våken og trodd at klokka var mange.

Forresten, den kalde sjokoladen til Bruno var også god, X-men er stilige filmer, cous-cous og spekemat er godt samt at hyggelig selskap gjør kvelden perfekt.

I dag er det øl- og matfestival i Sofienbergparken. Gjett om jeg gleder meg til det! Det kommer forhåpentligvis en fyldig rapport derfra også, selv om jeg ikke er helt sikker på hvor mye notering og smaking det blir, det kommer mest an på om man får noe nytt og spennende eller om det bare er gamle kjenninger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar